Bliv medlem af
Det Sociale Netværk/
headspace Danmark

EfB vil give rampelyset til headspace

2. maj 2016

En ny sponsoraftale for EfB skal synliggøre headspaces arbejde og skabe grundlag for promovering af headspace i og omkring Esbjerg.

Når de blåstribede fra Esbjerg tørner ud på landets fodboldarenaer i den kommende sæson, så er det med grønt print og headspaces logo på spilledragten.

Det er resultatet af en ny sponsorstrategi for EfB, der har det overordnede formål at hjælpe udsatte unge i regionen og på den anden side sikre et godt økonomisk grundlag for Superligaklubben.

Det vil helt konkret betyde, at forskellige virksomheder, der deler EfB’s mål om at støtte socialt arbejde til fordel for udsatte unges situation, kan købe sponsorpakker. I udgangspunktet er der ikke nogen økonomisk gevinst for headspace Esbjerg og hjælpeorganisationen ”Esbjerg – Her Passer Vi På Hinanden”, som er de to foreninger, EfB har valgt at hjælpe.

”I første omgang er vi sikre på, at de to gode formål via EfB og den nye hovedsponsorgruppe kan blive profileret effektivt og nyttigt. Både i forhold til firmaer, der gerne skulle involveres i det sociale arbejde, og –ikke mindst – i forhold til de mange unge, der gerne skulle vide, at Headspace og Esbjerg – Her Passer Vi På Hinanden findes,” siger EfB’s salgschef Henrik Tønder til Ugeavisen Esbjerg.

Blåstempling med grønt
Hos headspace Danmark er man meget glade for, at EfB støtter op om det arbejde, man hver dag laver for egnens unge.

”At EfB nu er med til at videreudvikle og synliggøre vores indsats på så mange platforme, er en stor anerkendelse både af headspaces arbejde og i forhold til de unge, der har brug for nogen at tale med. Fodbold kan mange ting, og her kommer vi med EfB’s hjælp ud til mange forskellige unge og deres forældre”, siger Trine Hammershøy, direktør i Foreningen Det Sociale Netværk, og tilføjer:

”I det hele taget er vi taknemmelige for det store arbejde, som virksomhedsnetværket i headspace Esbjerg har påtaget sig. De femten virksomheder har taget et kollektivt ansvar for at støtte og hjælpe landets unge, som er helt unikt, og som også har været et vigtigt element i, at headspace netop er blevet udpeget som best practice i Norden, når det kommer til arbejdet med udsatte unge”.

Siden headspace Esbjerg i sensommeren 2014 åbnede i Kirkegade, har man haft rådgivningssamtaler med 425 unge, der har henvendt sig med vidt forskellige problemer. Oftest tristhed, ensomhed, familie, uddannelses- eller jobproblemer. Mens man sideløbende har haft kontakt til godt og vel 1500 unge i og omkring Esbjerg via udgående rådgivning på skoler og uddannelsesinstitutioner.

”Med udgangspunkt i de gode resultater omkring joblæring i Esbjerg og støtten fra virksomhedsnetværket er vi nu ved at udvikle lignende tiltag i de øvrige headspacebyer landet over”, fortæller Trine Hammershøy.

Esbjerg forventer, at sponsoraftalen er på plads i løbet af juni.

Du kan læse mere om headspace Esbjerg her - http://www.headspace.dk/esbjerg

Og du kan læse mere om EfB’s nye partnerskab på deres hjemmes ide - http://www.efb.dk/socialt-partnerskab-kan-blive-forbillede-i-hele-landet

 

www.headspace.dk bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere og giver info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. www.headspace.dk bruger primært cookies til trafikmåling, login og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies på www.headspace.dk her --