Dine oplysninger er sikre hos os

Privatlivspolitik

Vi passer godt på dig, din anonymitet og dine oplysninger

headspace Danmark er et initiativ under foreningen det sociale netværk, som derfor er ansvarlig for, hvordan vi behandler og gemmer data. Her på siden kan du kan du læse om, hvordan vi behandler de oplysninger, du giver os.

Du kan være fuldstændig anonym hos headspace Danmark

Du har mulighed for at være helt anonym i headspace, hvis du ønsker det sådan.

Når du ringer eller sender en SMS til headspace kan vi ikke se dit nummer, og i vores chat-system kan vi heller ikke se, hvem du er. Du er ikke forpligtet til at fortælle os, hvem du er, hvis du ikke har lyst, og dermed kan altså du være anonym.

Det kan være nyttigt, at vi har nogle oplysninger om dig, når du kommer i vores centre ? så vi fx kan kontakte dig, hvis en medarbejder bliver syg, og vi er nødt til at aflyse en aftale. Vi behandler altid dine oplysninger sikkert og beholder dem kun, så længe du kommer hos os og højest to måneder efter din sidste samtale.

Det kan også være i forbindelse med behandling af klager, at vi har behov for at opbevare personoplysninger, fx navn og mailadresse, hvis den, der klager, har givet os disse informationer. Personoplysninger og al korrespondance slettes umiddelbart efter, at klagen er behandlet, og klageren har fået svar. Dette senest fire uger efter, at klagen er modtaget.

Vi sletter selvfølgelig dine oplysninger tidligere, hvis du beder os om det, og vi videregiver aldrig dine personlige oplysninger til tredjepart (andre).

Herudover registrerer vi spørgeskemaer fra børn og unge, som vi møder fysisk, og som giver samtykke hertil. Personoplysninger fra spørgeskemaer er anonymiserede og kan derfor ikke tilbageføres til de personer, som har afgivet oplysningerne.

Vores fulde privatlivspolitik

De love og reger, der gælder for behandling af dine personoplysninger, findes i Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 pkt. b og e samt artikel 9, stk. 2 pkt. a og h. I forhold til vores behandling af klager følger headspace forordningens artikel 6, litra f, om legitime interesse, at behandling er nødvendig for at kunne besvare en eventuel klage.

Du kan læse vores fulde privatlivspolitik hos Det Sociale Netværk, der er organisationen bag headspace.